Четвер
19.09.2019
16:34
Категорії розділу
Новини садок [6]
Новини садок
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту
  • Український центрОцінювання
  • Освітній портал
  • Міністерство освіти
  • Волинський інститут післядипломної освіти
  • Управління освіти
  • Відділ освіти
  • Львівський регіональний центр
  • Волинська обласна державна адміністрація
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    НВК с. Самари-Оріхові

    Методичні рекомендації

    Методичні рекомендації вчителям –  предметникам, які читають  у 5 – х класах:

    • враховувати в освітньому процесі вікові психофізіологічні особливості учнів;
    • враховувати труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників у виборі термінології, методичних прийомів;
    • не перевантажувати учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозувати їх з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку;
    • стежити за темпом уроку: високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал;
    • налагоджувати емоційний контакт з класом та з батьками учнів;
    • не використовувати оцінку як засіб покарання учня: оцінка досягнень повинна орієнтуватись на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню;
    • фіксувати позитивну динаміку в розвитку кожного учня (не порівнювати учнів одного з одним, а порівнювати певні досягнення сьогодні і вчора);
    • розвивати навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу і роботу класу;
    • забезпечувати наступність вимог між початковою і середньою школою;
    • на засіданнях методичних об’єднань розглянути критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи та здійснити порівняльний аналіз вимог в основній школі;
    • розвивати уважність, вміння зосереджуватися на окремих деталях;
    • дотримуватися єдиних вимог до усного та писемного мовлення;
    • на кожному уроці проводити фізкульт - хвилинки;
    • виховувати почуття відповідальності за одержані знання, переконувати учнів у майбутньому їх застосуванні

     

     

    Психологічна адаптація учнів до школи

    У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу.     

           Одним із цих етапів є перехід учнів початкової школи у середню. П’ятий клас – кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.

    Але 5-й клас – це період адаптації до середньої ланки школи.

    Адаптація - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.

          У 5-му класі діти переходять до нової системи навчання: «класний керівник – учителі-предметники». Більшість дітей переживає цю подію як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя».  Незважаючи на таку дорослість, п'ятикласник потребує ненав'язливого контролю, підтримки та допомоги, оскільки не завжди може сам зорієнтуватися в нових вимогах шкільного життя.

    Адаптація дитини до навчання у середній ланці школи відбувається не одразу. Це досить довгий процес, пов’язаний зі значними проблемами як об’єктивного, так і суб’єктивного характеру.

    Логічно, що робота з адаптації п’ятикласників має два основних напрями – діагностичний та корекційно-консультативний. Виходячи з цього, пропонуємо перелік методичних матеріалів з кожного напряму, які доцільно використовувати практичному психологу під час планування своєї роботи.

    Психодіагностику варто проводити за допомогою методик, які добре себе зарекомендували у практиці, є надійними та валідними інструментами дослідження. Звичайно, спираючись на цей перелік та всі інші доступні джерела, психолог будує певний діагностичний комплекс, який є необхідним та достатнім, виходячи із цілей дослідження.

    У вересні – листопаді 2018/2019 навчального року була проведена робота по дослідженню адаптації п’ятого класу:

    - Індивідуальні та групові  бесіди,

    - Заняття на підвищення згутрованості класу.

    Методи діагностики:

    • Методика С.Левченко «Ставлення до навчальних предметів».
    • Тест шкільної тривожності за Філіпсом.
    • Соціометрична методика, адаптована Дж.Морено
    • Методика О.Бабич «Вивчення рівня самооцінки»

    По закінченні діагностичного етапу роботи доцільно скласти аналітичний звіт в якому представляються програма дослідження та узагальнені результати. Дані вказані в аналітичному звіті можуть бути використані під час виступів практичного психолога на педрадах, педагогічних консиліумах, батьківських зборах тощо.