Сидорук Валентина Степанівна– вчитель-логопед
Освіта вища , педагогічний стаж - 8 років,
спеціаліст ІІ категорії.
В НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-дитсадок»с. Самари-Оріхові
ПРАЦЮЄ ЛОГОПЕДИЧНИЙ ПУНКТ
Останнім часом спостерігається збільшення числа дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення (ФФНМ) і фонетичним недорозвитком мовлення(ФНМ). Отримати допомогу логопеда вони можуть на логопедичному пункті.
Щo таке логопункт?
Логопедичний пункт (скорочено «логопункт») - це місце, де надається допомога дітям з мовними порушеннями дитини без переводу в іншу (спеціалізовану) установу.
Основним завданням освітніх установ є реалізація загально освітньої програми.
А, як відомо, у такій програмі спеціально не передбачено часу на заняття з учителем-логопедом.
Тому розклад логопедичних занять складається таким чином, щоб учитель-логопед міг займатися з дітьми тільки під час їх вільної діяльності не в збиток загальноосвітніх занять.
Яких дітей беруть на логопункт?
На логопедичний пункт зараховуються діти з 5 років з нескладними мовними порушеннями.
На логопедичні пункти беруть не всіх дітей , а тільки ті які найбільш потребують допомоги.
Найчастіше приймаються діти з такими логопедичними висновками:
порушення вимови окремих звуків – ФНМ
порушення вимови окремих звуків та їх сприймання - ФФНМ
В якому режимі проходять заняття на логопункті?
Фронтальні (з группою дітей) - 2 рази в тиждень,
індивідуально-підгрупові заняття - 2 рази в тиждень.
Найкращий ефект, звичайно ж, дають індивідуальні заняття.
Як часто проводяться з вашою дитиною індивідуальні заняття та їх тривалість, логопед визначає в залежності від ступеня виразності мовного порушення, віку дитини і його психофізичних особливостей. В основному індивідуальні заняття на логопункті тривають від 10 до 20 хвилин.
Мета індивідуальних логопедичних занять – корекція звуковимови та розвиток фонематических процесів.
Для успішного виправлення мовлення дітей просто необхідна допомога батьків! Вони повинні виконувати всі рекомендації логопеда, регулярно відвідувати консультації з фахівцем, виконувати домашні завдання, які видаються один раз на тиждень. І, звичайно, з боку батьків потрібен пильний контроль за мовленням дитини.
Завдання логопеда в дошкільному навчальному закладі:
1.Створення єдиного корекційно-навчального простору.
2.Обладнання предметно-розвивального середовища, яке стимулює
мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
3. Пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів та населення.
4. Інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції
мовленнєвих порушень.
Корекційна робота ставить за мету повністю або частково усунути дефект та підготувати дитину до успішного навчання в школі.
ФФНМ - фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення;
НЗНМ - нерізко виражена загальна недорозвиненість мовлення;
ЗНМ - загальний недорозвиток мовлення.
Логопед обстежує стан мовлення, а вихователь - рівень сформованості знань, умінь і навичок дітей.
Корекційна робота з формування фонетичної сторони мовлення передбачає такі етапи:
1. Підготовчий
2. Постановка відсутніх звуків
3. Автоматизація поставлених звуків, введення їх в самостійне мовлення
4. Диференціаціїя звуків
Варто всіляко заохочувати мовленнєві успіхи дитини, адже це надає їй упевненості в своїх силах, активізує комунікативну діяльність, а отже, створює сприятливі умови для успіхів у навчанні.
Логопедичне заняття на розвиток фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення дітей
Розвиваємо дрібну моторику
Займаємось на свіжому повітрі
Логопедичне заняття "Смішко в гостях у дітей"
Логопедичне заняття "Урок доброти"
Чаювання
Форми роботи з батьками:
- Батьківські збори . Проводяться у вересні, січні, травні. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами,з досягненнями дітей та труднощами у колекційному процесі.
- Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. В ході, яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних процесів дитини.
- Поради логопеда в інформаційному осередку логопедичного кабінету та груп старшого дошкільного віку, які складаються з різноманітних професійних консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.
- Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з`ясувати чи задоволені вони корекційним процесом.
|